Bylo by nesporně chybou domnívat se, že kdo rozjede podnikání na internetu, bude zářit a zažívat jenom nehynoucí úspěchy. I to se sice samozřejmě stává, protože kdyby to bylo vyloučené, nikdo by podobně nepodnikal, ale není to nikdy jisté a ani ten, kdo by dal podobnému podnikání vše, co jenom může, nemusí uspět.
Jsou tu prostě známé weby úspěšných internetových podnikatelů, stejně jako jejich pravé opaky, které jsou natolik nevýnosné, že je otázkou, zda se tomu i nadále věnovat nebo už ne.
A proč se majitelům některých webů daří plnit to, co od takového byznysu očekávají, zatímco jiní mají smůlu? V podstatě je to prosté. I když může komplikovat situaci třeba i nevhodná, příliš drahá nebo z jiných důvodů neatraktivní nabídka, případně dejme tomu složité nebo nevyhovující obchodní, reklamační, přepravní nebo jiné podmínky, bývá nejobvyklejší skutečnost, že se veřejnost někdy o nějakém webu ani nedozví, a tudíž ho nemůže využívat.
Některé weby jsou prostě v tomto ohledu ‚smolaři. V internetových vyhledávačích se objevují až na pozicích, na nichž je nikdo nehledá, případně se do nabídky internetových vyhledávačů ani nedostávají, a někdy nejsou dost propagovány reklamami nebo takové reklamy nikoho neosloví, nemotivují k nahlédnutí. Nemělo by se tak pochopitelně dít, ale realita je už taková.
A aby se z webů, které unikají neprávem pozornosti internetové veřejnosti, staly výnosné stálice, je třeba vsadit na PPC a SEO. Protože PPC je reklamou, která skutečně oslovuje potenciální zájemce o určitou nabídku, a SEO se stará o to, aby byl odkaz takového webu natolik snadno dohledatelný ve vyhledávačích, že si ho lidé v hojném počtu všimnou a využijí ho.
Je tedy zjevné, že nejde u optimalizace a PPC reklam o totéž. Ale přesto nejde o souboj PPC vs. SEO. Protože každá z těchto činností funguje jinak. A navzájem se doplňují, což je činí důležitými pro mnohé internetové podnikatele.